sobota, 26 maja 2018

Czy Twój kot na pewno kupowałby Whiskas?

Pamiętacie reklamę Whiskasa? Piękny szary kot nie może doczekać się jedzenia. Jedzonko wykłada na talerzyk opiekunka, a kotek zjada je z wielkim smakiem. Reklama kończy się zdaniem - Twój kot kupowałby Whiskas. Czy na pewno? Wystarczy przeczytać skład tej karmy, żeby przekonać się, że jest ona kompletnie bezwartościowa. Ilość mięsa w niej to tylko 4%. Tyle mięsa mają też inne marketowe karmy. Nie raz obserwuję jak ludzie kupują w marketach takie karmy, bo nie są one drogie, a zwierzakom bardzo smakują. A przecież koty to zwierzęta mięsożerne. Warto to wiedzieć, jeśli chcemy karmić naszego kota dobrym jakościowo i pożywnym jedzeniem.      
Przyznam się Wam, że przez 7 lat karmiłam mojego Dijusia Whiskasem i Kitekatem. Byłam bardzo zadowolona, jeśli udało mi się kupić puszki po niższej cenie. Nie patrzyłam na skład i nie zastanawiałam się nad tym, jakie konsekwencje może mieć takie karmienie kota, bo przecież przez kilka lat nic złego się nie działo. A Dijuś bardzo lubił puszki. Na święta Bożego Narodzenia 2010 roku kupiłam mu puszeczkę "lepszej" karmy, chyba Shebę. I Dijuś dostał biegunki. Potem po każdej marketowej karmie miał biegunkę. W końcu przestałam kupować te karmy. Podczas wizyty u wetki okazało się, że Dijuś ma bardzo podwyższony ALAT (enzym wątrobowy). Zdałam sobie sprawę, że to dlatego, że przez tyle lat dawałam mu śmieciowe jedzenie. To tak, jakby przez 7 lat jeść wyłącznie fast foody. Czy takie jedzenie nie popsułoby nam zdrowia? Skutkiem takiego odżywiania jest to, że Dijuś musi do końca życia brać lekarstwo na wątrobę. 
Pamiętajmy, że jeśli karmimy koty takimi karmami, to prędzej czy później odbije się to na ich zdrowiu, a koszty leczenia są bardzo wysokie. Tak się nie stanie jeśli będziemy dawać kotom to czego najbardziej potrzebują, czyli mięso. Na rynku jest mnóstwo bardzo dobrych karm. Moje koty jedzą bardzo różnorodnie. Staram się, aby każdego dnia jadły co innego. Wszystkie dostają mokrą karmę Feringę i Bozitę, tuńczyka w puszce, gotowaną wątróbkę, rybę, drób i wieprzowinę (surowa wieprzowina jest niewskazana dla kotów, ponieważ może powodować chorobę Aujeszky'ego). Tosia bardzo lubi też jogurt naturalny. Lusia ze względu na ciągłe problemy z brzuszkiem musi jeść dodatkowo suchą karmę weterynaryjną Royal Canin Gastro Intestinal Moderate Calorie. Dijuś także dostaje weterynaryjną mokrą karmę Renal na nerki: Royal Canin, Purina, Hill's. Moje dziewczynki jedzą także suchą karmę Purizon, którą uwielbiają i karmę Husse. Chrupki zawsze daję im w zabawkach interaktywnych, żeby troszkę wysiliły się w ich zdobywaniu, a przez to jadły dłużej. Jest to ważne przede wszystkim dla Wisiuni, ponieważ po zabiegu sterylizacji bardzo przytyła. Gdyby sucha karma była w miseczce zniknęłaby od razu. 
Dbajmy o nasze koty karmiąc je odpowiednim jedzeniem, bo mieszkając z nami pod jednym dachem kot jest zdany wyłącznie na nas, ponieważ to my decydujemy o tym, co znajdzie się w kociej miseczce.






Skład: mięso, produkty pochodzenia zwierzęcego (25%, w tym 4% kurczaka), zboża, substancje mineralne, cukry.


Skład Whiskasa: mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, zboża, ryby, produkty rybne (w tym 4% tuńczyka), roślinne ekstrakty białkowe, substancje mineralne, cukry.

Skład: mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego (w tym 4% kurczaka), zboża, substancje mineralne, cukry.

Skład: mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, zboża, ryby, produkty rybne ( w tym 4% łososia), substancje mineralne, cukry. 




Lusia ze swoją porcją leczniczych chrupek 😊 



Poniżej moje dziewczynki ćwiczą inteligencję 😊




9 komentarzy:

  1. Hej , gdzie mogę zdobyć te "testy na inteligencje" dla kotów ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zdania, iż kociaki jako pupile są całkiem przyjazne. Tym bardziej, że ja również posiadam u siebie fajnego kotka. Bardzo podoba mi się to co przedstawiono w http://koty-birmanskie.pl/koty-o-umaszczeniu-szylkretowym-co-nalezy-o-nich-wiedziec/ i jestem zdania, faktycznie tak jest często. Tym bardziej, że koty są dość popularnym pupilem domowym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby było mięso przeznaczone dla ludzi w karmie

    OdpowiedzUsuń
  4. Za dużo utylizują zdrowe indyki.znowu są pióra w karmie

    OdpowiedzUsuń
  5. Tych karm nikt nie kupuje , bo producenci są biedni nie mają pieniędzy zeby mieso kupić do produkcji karmy

    OdpowiedzUsuń
  6. Za duzo gesi utylizowali w 2020 roku , bo producenci nie chcą miesa dawac tylko zboze

    OdpowiedzUsuń

Moje koty w 2022 roku

Witajcie moi Kochani.  Wisia Rok 2022 był bardzo trudnym rokiem dla mnie, ponieważ musiałam podjąć bardzo ciężką decyzję dotyczącą Wisiuni. ...