piątek, 17 lutego 2017

Światowy Dzień Kota

Dziś nasze koty obchodzą swoje święto. Powinniśmy być dla nich dobrzy każdego dnia, bo jak napisał w "Małym księciu" Antoine de Saint Exupery "jesteś odpowiedzialny za to, co oswoiłeś". Każdy kto ma kota, wie że czasami trudno jest zdobyć jego zaufanie, bo to zwierzę bardzo niezależne. Jednak gdy to się już stanie i kot pozwoli się pogłaskać lub, co więcej wskoczy na kolana, to znaczy, że nas zaakceptował. A zyskać zaufanie kota jest bezcenne. 
Leonardo da Vinci powiedział, że "nawet najmarniejszy kot jest arcydziełem" i w pełni się z tym zgadzam. Każdy kot, niepełnosprawny czy zdrowy jest pełen uroku, a jego ruchy są pełne gracji i elegancji. I właśnie ta doskonałość kocich ruchów oraz indywidualność kotów tak mnie fascynują już od wielu lat. Sama bowiem mam coś w sobie z kota. Jednak wcześniej moje kontakty z kotami nie były tak intensywne. Powiem więcej, w ogóle ich nie było. Moja babcia miała kotkę, a ja nigdy jej nie dotknęłam, bo bałam się jej. Bałam się jej nieobliczalności. Tak mi się wówczas wydawało. Potem gdy pojechałam do koleżanki, która miała kotkę przekonałam się, że naprawdę nie ma czego się bać i sama podchodziłam do kotki, żeby ją pogłaskać. Teraz wiem, że bardzo często boimy się tego, czego nie znamy. Ale warto pokonywać swoje strachy, bo dzięki temu możemy osiągnąć wiele rzeczy, o których marzymy lub nieoczekiwanie zyskać małego przyjaciela - kota. :) Dzięki bliższemu poznaniu małej kociej istotki mój stosunek do kotów bardzo się zmienił i zaowocował tym, że pojechałam do schroniska dla zwierząt. Jeździłam tam co tydzień przez miesiąc, a co z tego wynikło - w następnym poście. :)

Najpiękniejsza piosenka o miłości do kotów
Queen - Delilah

A tu Freddie Mercury w cudownej kamizelce z wizerunkami swoich kotów
Queen - These Are The Days Of Our Lives



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moje koty w 2022 roku

Witajcie moi Kochani.  Wisia Rok 2022 był bardzo trudnym rokiem dla mnie, ponieważ musiałam podjąć bardzo ciężką decyzję dotyczącą Wisiuni. ...